Hoi An en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Tim en Frida - WaarBenJij.nu Hoi An en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Tim en Frida - WaarBenJij.nu

Hoi An en Nha Trang

Door: TimenFrida

Blijf op de hoogte en volg Tim en Frida

21 November 2010 | Vietnam, Nha Trang

Hallo allemaal,

Goed om te horen dat ook bij jullie alles goed gaat en Pepper en Grover hun weg vinden (ook met elkaar?).

Zo vandaag is het mijn beurt om onze belevenissen te beschrijven.

Waar zijn we gebleven.....Hoi An.
Na onze aankomst in Hoi An regende het en aan alles te zien deed het dat ook al een tijdje.
Hoi An is een leuke stad met een Franse geschiedenis/ invloed, dat zie je terug in de huizen en gebouwen.
De stad word door midden gedeeld door een rivier, waar mooie bootjes en verlichte draken en leeuwen figuren op het water drijven.
Die avond/nacht heeft het aan 1 stuk door geregend.
De volgende morgen regende het nog steeds en zijn we zonder paraplu de straat op gegaan om Hoi An te verkennen.( "kijk het wordt al lichter") zeiden we nog tegen elkaar.
Alles speelt zich af in het kleine gezellige centrum.
Frida heeft een paar leuke slippers laten maken die de volgende morgen klaar zouden staan.
Tijdens het verkennen/shoppen bleek dat de rivier die nacht buiten zijn oevers was getreden en dat een deel van de straten "blank" stonden.
De bootjes lagen letterlijk in de straat te wachten om toeristen op te pikken voor een rondvaart door Hoi An ( typisch Vietnamees ze proberen op elke manier geld te verdienen) :-).
Ook hebben we maar twee poncho's aangeschaft om ons maar een beetje te beschermen tegen de regen, we zagen de lol er nog wel van in!
De volgende morgen ( het regende nog steeds) hebben we 2 fietsen geregeld bij het hotel en zijn we met poncho's om, Frida haar slippers gaan halen ( erg leuk geworden).
Om ons niet te vervelen zijn we als een paarse en blauwe zuurstok door de straatjes en richting strand gaan fietsen.
Ook hebben we even op de markt gekeken, waar ze levende eenden zonder poten verkochten, lekker makkelijk lopen ze niet weg en je hoeft ze niet in een kooi te bewaren ( we waren allebei zwaar onder de indruk om dit te zien)...maar even een biertje gedaan om dit te verwerken.
Op het strand waaide alles om ons heen weg, leuk om gezien te hebben maar weer snel terug naar het hotel, want morgen schijnt de zon toch?.
Woensdag (16nov) en het regent nog steeds, wel werd het minder maar om met de brommer naar My Son te gaan zat er niet in omdat de weg onbegaan was voor verkeer.
Om klokslag 13:00...DROOG!!! Met zelfs een beetje zon, snel de fietsen gepakt en richting strand gefietst waar we in een leuke strandtent belandde, waar we dan ook de rest van de middag hebben gezeten.
s'Avonds een beetje luxe wezen eten in een restuarant wat we zonder het fietsen door de steegjes anders nooit hadden gevonden " secret garden" ja de naam zegt het al.;-)

Tijdens het verder plannen van onze reis kwamen we er achter dat het eerst volgende vliegtuig pas zondagavond zou vertrekken omdat dit te lang duurde voor ons en wij de regen zat waren, besloten we om de trein te boeken richting Nha Trang ( strand/zwembad tijd).

Donderdag op tijd naar het station gegaan om vervolgens...ja wel maar 1,5 uur vertraging te hebben ( wat is dat toch deze vakantie?).
Omdat de reis richting Nha Trang maar "9uur" zou duren hadden we gewone stoelen geregeld ipv een bed, ach we gaan toch richting zon dus uitrusten doen we wel op het strand...DACHTEN WE!!!!!!.
We kwamen in de coupe tussen het gewone volk te zitten, dit hield in overal: koffers,dozen en tassen, krijssende kinderen, een hele aparte geur van voedsel, om de minuut de nieuwste Vietnameese ringtones (op standje “ik ben doof”) en vervolgens met ze allen handsfree bellen en tot slot moesten wij het dubbelen betalen voor een zak chips.
Maar goed we gaan naar de zon dus morgen zijn we alles vergeten.
Tijdens de treinreis leek de regen wel erger te worden, wist niet dat, dat nog kon maar goed we gingen dan ook 511 km naar het zuiden dus die regen daar moet je ff doorheen.
Rond 22 uur aangekomen in Nha Trangh, kapot waren we allebei en hadden nog niks gegeten ( rijst met een dooie vogel was de optie in de trein) snel naar buiten en een taxi regelen richting resort.
We stapten naar buiten en verschoten allebei van kleur...nog meer regen dan in Hoi An.

Het resort waar we zitten is werkelijk Super!!.
We zitten in een super de luxe bungalow met een jacuzzi.
Het park is zo mooi dat zelfs de miss universe 2010 verkiezing hier is neergestreken.
Volgens Frida liep ik als een kleine jongen in een snoepwinkel rond tijdens het ontbijt :-).
Over ons verblijf kan ik vrij kort zijn tot gisteravond was het ...REGEN, REGEN en nog eens REGEN zonder dan ook maar een druppel te stoppen.
Gisteravond stopte het op eens met regen,dit hebben we dan ook groots in de stad gevierd.
Vandaag hebben we heerlijk bij ons lang verwachte MEGA grote zwembad gelegen in een lekker heet zonnetje en zijn we we weer opgeladen voor de komende week.

De planning is als volgt: morgen 22nov vliegen we om 07:45 richting Ho Chi Ming, waar we direct door gaan naar de Cu Chi tunnels.

Dinsdag(23nov)zitten we in Saigon.
Woensdag(24nov)begint onze trip over de Mekong Delta, daar varen we dan 3 dagen over om vervolgens vrijdag de grens met Cambodja te bereiken en richting Siem Reap en Ankor Wat te gaan.

Hoelang en waar we in Cambodja verblijven weten we nog niet, dat lezen jullie wel weer.

Groetjes,

Ons

• 21 November 2010 - 10:51

Marc:

Hahahaha, rijst met dooie vogel!

Geniet ervan! X

• 21 November 2010 - 10:57

Inge:

hoi hoi

Wat een goede tip, gewoon de poten eraf, maar kunnen ze dan ook niet meer vliegen??

Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan tegen komen, veel succes ermee.

• 21 November 2010 - 12:58

Bep Van Heiningen:

hallo Tim en Frida
    Jullie kunnen niet alles hebben een prachtige reis lekker eten en dan ook nog een zonnetje dat moet schijnen.Maar goed voor deze keer zal ik voor jullie gaan duimen misschien hept het. Nog een goede en fijne reis verder groetjes tanteBeppie.

• 21 November 2010 - 17:15

Lex & José:

Hallo Tim & Frida.
    Het is steeds weer een feestje als jullie verslag zich aandient,we hebben het direkt weer doorgelezen en beleven het dan ook een beetje mee, die eenden zonder poten, bizar gewoon. We gaan nu aan tafel(zondagavond 18.00 uur) kip(filet, dus zonder poten) met champignons!!
    Tot jullie volgend verslag.

• 22 November 2010 - 08:13

Marco En Jolanda:

Hallo Tim en Frida,
    Zot te lezen hebben jullie een mooie avontuurlijke vakantie.
    Het verhaal van de eendjes, waren het niet gewoon badeendjes? Mijn badeendje heeft ook geen pootjes.

Nog veel plezier saampies,
    Nicht en Borisje Woods

• 22 November 2010 - 15:38

Pieter:

Hallo vakantiegangers,

Die dode vogel in de trein is prima te eten hoor. hahaha. Jammer alleen van het slechte weer. Geen Louisiane Brewhouse in Nha Trang met regen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen in Saigon. Daar zijn net zoveel brommers als in Hanoi :) Goede reis verder.

• 22 November 2010 - 21:29

Marjorie (DNP):

Hoi Frida,

Kwam vandaag je moeder in Deen tegen en ben nu dan op je spoor! Klinkt allemaal erg leuk en interessant. Heel veel plezier en ik blijf je volgen!

Groeten,

Marjorie

• 23 November 2010 - 17:42

Andries En Trudy,:

Wat weer 'n belevenissen allemaal,en wat zal dat 'n vreselijk gezicht zijn geweest die eenden.Ondanks al dat water ze konden ook niet meer zwemmen natuurlijk zielig hoor.Maar goed wat we zo lezen vermaken jullie je nog steeds best en daar gaat het toch om.We zijn benieuwd naar jullie verhalen en de foto's. P.S. houden jullie wel goed de datum in de gaten,want jullie hebben het over don.17 nov.het was bij ons echt de 18de.We staan straks niet graag 'n dag te vroeg op schiphol! Nou nog heel veel plezier en tot horens
    gr.Andries enTrudy

• 24 November 2010 - 20:58

Peter En Marja:

Lieve kroepoekjes,

Weer genoten van al jullie belevenissen. Wat dat is deze vakantie?
    Volgens ons valt dit onder de ultieme relatietest. Als jullie dit allemaal goed doorstaan, dan zit het wel snor. Maar alle gekheid op een stokje, wat doen jullie ongelooflijk veel indrukken op en zien jullie veel. Het is wel geweldig dat wij alles op deze manier mee beleven. Geweldige foto's trouwens.Zaterdag hebben wij familiediner gehad. Jo,Bep,Ans en Aad en Rob en Didi hebben hier gegeten. Was ontzettend gezellig. Missen jullie de andijvie en gehaktballen al?
    Groover heeft inmiddels zijn tandjes verloren(ik heb ze voor jullie bewaard).
    Wij duimen voor jullie dat ook het weer nu weer wat beter gaat worden en kijken reikhalsend uit naar het volgende verslag. Lieverds veel plezier en geniet van alles. Hele dikkexxxxx.

• 26 November 2010 - 14:16

Rene:

Blijf nog maar ffff lekker daar BRRRRRRR tis koud hier