Siem Reap, Angkor Watt, Ho Chi Minh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tim en Frida - WaarBenJij.nu Siem Reap, Angkor Watt, Ho Chi Minh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tim en Frida - WaarBenJij.nu

Siem Reap, Angkor Watt, Ho Chi Minh

Door: TimenFrida

Blijf op de hoogte en volg Tim en Frida

07 December 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal,

Zo, hoe was jullie sinterklaasavond, zijn jullie lief geweest het afgelopen jaar?
Wij hebben via BVN de uitzending van Paul de Leeuw en de Sint kunnen kijken, waren we er toch een beetje bij! Haha

Op maandag 29 nov zijn we om 08:30 in de bus gestapt naar Siem Reap te gaan. Die reis duurde ong 6 uurtjes, het was een erg leuke reis door het mooie landschap van Cambodja! Leuke huisjes op houten palen, uitgestrekte rijstvelden met hier en daar een grote palmboom en niet te vergeten in elk stadje een mooie tempel.
Cambodja is dan ook de verrassing van deze vakantie…wat een landschap!!.
We hadden een hotel geboekt via een vriend van de brandweerman in Siem Reap. Hij had ook geregeld dat er een tuc tuc voor ons klaar zou staan bij aankomst in Phnom Penh. Frida stapte als eerste uit de bus en werd overladen door tuc tuc drivers die stuk voor stuk haar bagage maar wat graag wilde tillen om in hun tuc tuc te doen. Toen stapte Tim uit met z’n spierwitte hempje en brede lichaam ( ;-) ). Die zei “Hier is de grote baas, wat is er aan de hand” hahaha daar hadden die cambodjanen niet van terug en ze gingen maar gauw op zoek naar andere toeristen (melkkoe) Haha
Met onze tuc tuc naar Sonalong Village gereden, de eigenaar is Mister Hak ( klein druk baasje). Hij wist gelijk dat Tim de brandweerman uit Holland was en had “A verry nice room, for you, mij friend!” Haha zo grappig hoe hij dat zei!

Die middag lekker bij het zwembad gelegen in een heerlijk heet zonnetje! ‘s Avonds gingen we het centrum van Siem Reap in om even wat te eten en te drinken. Het is echt een te gek centrum, heel gezellig! Die avond hebben we kikkerbillen van de barbeque gegeten, erg lekker! Het bier was ook super goedkoop, alles is hier in dollars, wel weer een gereken, dus dachten we, we nemen het goedkope bier!
Dat hebben we geweten!!
Die avond begon Frida zich al niet lekker te voelen, vroeg naar huis dus. In het hotel aangekomen begon het gelazer! We hebben die hele nacht “ren je rot naar de pot” gespeeld!! Pff een helse nacht! Tim stond alweer op de WC deur te kloppen terwijl Frida nog niet eens klaar was!! Niet leuk!
Die ochtend is Tim maar even naar Mister Hak gegaan om bananen en cola te halen. Mister Hak wist precies waar het van kwam en verontschuldigde zich dat hij ons daar niet voor had gewaarschuwd. De horeca in Siem Reap stunt met hun bier prijzen en verkopen bier wat al ver over de uiterste verkoop datum is. Bale, maar wel een goede les!! Voortaan kopen we dus bier in een blikje of in een fles en zelfs dat moet je in de gaten houden want we kregen al een blikje uit 2008 aangeboden.
Die dinsdag dus maar even rustig aan gedaan, immodium ingenomen en bij het zwembad gelegen. Tim heeft die middag wel fietsen geregeld voor de tocht naar de tempels.

Woensdag 1 dec zijn we om 09:00u op de fietsen gestapt en richting Angkor Watt gereden. Dat is echt een toeristen trekpleister we hoefde alleen maar de tuc tuc’s te volgen. We kochten een kaartje voor 3 dagen en volgde de weg die door de bossen ging. Op een gegeven moment zagen we al een oud stukje van de tempel Angkor Watt die tussen de bomen verscheen. Zoooooo super mooi!! Zo oud en groot, echt ongelovelijk hoe ze dat vroeger zo hebben kunnen maken!!! We hebben veel mooie foto’s gemaakt, als jullie die zien dan kan je dat beter indenken hoe dat er uit ziet.
Wat een voordeel was om met de fiets te gaan, was dat je veel meer zag dan de meeste bussen en scheurende tuc tuc’s en ook kon stoppen wanneer WIJ dat wilde.
Waar iedereen voorbij scheurde stonden wij met onze fietsen midden tussen de apen…hahah.

We hebben die dag denk ik iets van 15 km gefietst. Dat is op zich niet zoveel maar we waren echt kapot!! Wat een hitte (40c), zelfs de wind was warm dus daar kon je ook niet echt van afkoelen. ‘s Middags maar gauw terug naar het hotel gegaan om zo in het zwembad te springen!!

Donderdag 2 dec zijn we vroeg op de fiets gestapt om naar de tempels te gaan die verder op het complex lagen. De ene tempel nog mooier dan de andere, zoveel detail die uit die stenen zijn gehouden, zo gaaf!! Elke pilaar, steen, brug, trap heeft wel een tekening een versiering met elk een betekenis.
We waren blij dat we geen gids hadden geregeld, want dan loop je dus de hele dag achter die gids aan, voor hem is die warmte niet zo erg maar voor ons…….

Vrijdag 3 dec had Mister Hak een tuc tuc geregeld om naar de verste tempels te gaan ( 37 km). Dat waren ook weer erg mooie tempels maar we waren wel al een beetje tempel moe! Haha
Langs de kant van de weg zag Tim een winkeltje die de tempels in miniatuur had staan. De eigenaar en maker van die miniaturen was een oude man die veel prijzen had gewonnen met zijn beeldhouwwerk!.Zelfs de koning was langs geweest om zijn werk te bewonderen. Frida kon het dan ook niet laten om voor 2 dollar een klein soveniertje van hem te kopen, die man zo blij als een kind! Frida moest dan ook gelijk met hem op de foto! (Die konden we dan wel naar hem opsturen, vond hij leuk) haha
Die avond het centrum weer ingegaan en zijn we in een leuke kroeg belandt waar veel backpackers kwamen. Op de muur stond een grote graffiti tekening en zagen we vele gasten ook hun boodschap op de muur schrijven. Dat moesten wij natuurlijk ook even doen. De cocktails daar smaakte erg goed en we gingen dus lekker volgetankt terug naar het hotel.

Zaterdag 4 dec lekker uitgeslapen (ook goed voor de kater trouwens!) en de hele dag bij Mister Hak zijn zwembad gelegen, het zijn toch een beetje de laatste dagen, dus moeten we misschien even onze rust pakken!! Lekker dagje was dat.

Zondag 5 dec zijn we overdag het centrum in gegaan die avond hadden we een vlucht geregeld terug naar Vietnam, Ho Chi Minh City.
Op de een of andere manier is er een zwarte markt in vliegtickets, wij hebben er niet de hand op kunnen leggen hoe het nu precies zit.
Maar ondanks dat alles vol zat had mister Hak weer een “friend” en die heeft alles geregeld voor een nog goedkopere prijs dan op internet wordt aangeboden……
s’Avonds laat aangekomen in een hotel in China Town , het hotel zag er HEEEL anders uit dan op de foto’s ( alleen de voordeur was herkenbaar) en toen we de kamer en bed zagen was het voor ons beide duidelijk ( zonder een woord te zeggen overigens) morgen zo snel mogelijk weg koste wat het kost.
Het grappige was dat we alle twee weer moesten wennen aan Vietnam met zijn getoetter, gevaarlijk oversteken, duizende brommers en een kilo aan geld in je zak.
De volgende morgen zijn we snel terug gegaan naar het hotel waar we begonnen zijn in Ho Chi Minh.
Het was nog wel even een geregel om alles om te gooien maar uit eindelijk is het gelukt en zitten we midden in het levende gebied van Ho Chi Minh.
Het enige wat ons nu nog rest is ons geld opmaken en genieten van de Vietnamese kerstbomen ( heel apart alles in het wit) en de gesound mixte kerst liedjes aanhoren.
Wij denken dat we ALLES uit deze reis gehaald hebben wat er in zat en kunnen dan ook terug kijken op een super gaaf avontuur.

Morgen (8 dec) vliegen we om 19:35 richting Kuala Lumpur om vervolgens om 23:59 weer verder te gaan richting Amsterdam, hoe we Frida haar verjaardag in het vliegtuig gaan vieren dat horen jullie later nog wel!

Tot in Nederland!!!

• 07 December 2010 - 07:59

Marc:

hoe we Frida haar verjaardag in het vliegtuig gaan vieren dat horen jullie later nog wel!!!!!!

Dat lezen we natuurlijk op Teletekst!
    Doe maar rustig aan met terug komen, want het weer is verschrikkelijk. Is het niet koud, dan is het wel glad, waait het niet dan mist het wel. Pfffff.

Nog heel veel plezier de laatste dagen.

• 07 December 2010 - 09:16

Cora:

Leuk om jullie reisboek te lezen. Wij gaan zelf op 27 januari via Bangkok naar Vietnam en Cambodja dus hier al ideeën opgedaan. Goede reis terug en bedankt voor het meegenieten. Leuk dat jullie ook brandweermannen hebben ontmoet. Een van onze schoonzoon is ook brandweerman dus wij proberen altijd op onze reizen iets mee te nemen voor hem, ook al is het maar een foto.

Cora den Ouden.

• 07 December 2010 - 10:15

Andries En Trudy:

Wat betreft je verjaardag,we hopen dat het weer wat beter word,want vanmorgen was de A7 afgesloten vanwege de vele ongelukken.Maar we hebben nog 2 dagen en dan kan het wel meevallen.De berichten zijn wel zo.Ik zal zorgen dat we wat lekkers bij de koffie hebben (bokkepoottaart?!)
    Misschien kan je hier nog op reageren en anders zie je het wel
    Groeten van ons en goede terugreis
    tot donderdag.

• 07 December 2010 - 12:25

Peter En Marja:

Wat een geweldig laatste verslag, we hebben er weer van genoten.
    Wij wensen jullie hele goede reis en een hele fijne thuiskomst.
    En dan deze reis opnieuw beleven met ons allemaal middels de foto's.
    Tot in de CAIRO donderdag we kunnen niet wachten.

• 07 December 2010 - 13:57

Rene:

He tlim en Flida

Geniet nog even lekker wij wensen jullie een goeie vlucht en terug in nederland neemt miss Hak het weer over van mister Hak.
    gr Rene en miss Hak

• 07 December 2010 - 15:01

Lex En Jose:

We zullen jullie verslagen Missen, vol humor geschreven. Bedankt daarvoor. Een hele goede en veilige terugreis gewenst. Tot in Purmerend. Gr. Van Lex en Jose

• 07 December 2010 - 17:33

Cor En Tineke:

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag Frida en natuurlijk ook Tim. Bedankt voor jullie reisverslagen, we hebben er van genoten. Ik denk dat Marja en Peter jullie een "warm" onthaal geven, zowel letterlijk als figuurlijk, want het is hier erg koud!

Liefs van Cor en Tineke

• 08 December 2010 - 17:03

Fam. Suidema:

lezen woensdag jullie laatste verslag en dachten jullie nog een gezellige veilige reis toe te wensen maar ik denk niet dat jullie dit nog lezen maakt niet uit we hebben ook genoten van het verslag en zijn heel benieuwt naar de fotos wanneer organiseren jullie n vietnam avondje haha alvast van harte met je verjaardag en n goede thuiskomst... koud hoor hier groetjes xxx van ons

• 10 December 2010 - 09:29

ESPRIT Purmerend:

en bijna weer thuis...het leek wel een heel jaar die vakantie van jullie. Met al die goede en lekker leesbare reisverslagen...heerlijk. Hopelijk vliegt het vliegtuig vol gas naar nederland terug, ben je net op tijd voor de start van de uitverkoop bij ESPRIT. Wel je snowboots aantrekken bij het uitstappen. Hopelijk snel tot gauw!!!

groetjes van Maarten

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Onze eerste reis samen!!!

Het reisschema is nog wat globaal maar het begint al wel ergens op te lijken!!
Wat in ieder geval zeker is, is dat we dinsdag 2 nov 2010 om 12:00 van Schiphol Amsterdam naar Kuala Lumpur ( Malysië ) vliegen.
Als alles goed gaat komen we dan woensdag omstreeks 06:45 in Kuala Lumpur aan. Hier hebben we voor 3 nachtjes een hotel geregeld in China Town. (Tip van neef René en Janneke) We willen dan 3 dagen Kuala Lumpur verkennen met zijn China town, twin towers, markten en sushi bars.

Zaterdag 6 nov vliegen we om 10:45 uur verder naar het land van bestemming Vietnam!!!!.

We landen om 13:10(lt) in Hanoi.
Hanoi ligt in het noordelijk deel van Vietnam en is tegenwoordig de Hoofdstad van Vietnam ( voorheen Saigon).
In Hanoi begint onze reis "echt"! De bedoeling is om bij lokale reisbureaus tripjes naar Sapa en naar Halong Bay te boeken.
In Halong Bay willen we drie dagen op een boot verblijven.

Wat precies de planning daarvan wordt, dat lezen jullie later wel!
We gaan dus vanuit het noorden richting het zuiden.
Wat we in ieder geval willen zien is
* Hue
• Hoi An
• My Son
• Nha Trang
• Ho Chi Minh City (Saigon)
• Cu Chi (tunnels)

Vanuit Ho Chi Minh City willen we een vliegreis boeken naar Cambodja, naar Angkor! Een eeuwenoude tempelstad die erkend is op de werelderfgoedlijst van Unesco!
Vanuit Angkor terug naar Ho Chi Minh City en dan reizen we door naar Phu Quoc, dat is een eiland voor de zuidelijke Vietnamese kust. Daar willen we de laatste dagen een beetje relaxen op een bounty resort!!!.
Of dit allemaal mogelijk is staat natuurlijk nog op losse schroeven dit hebben wij voor een deel in eigen hand.

Wij hopen dat dit jullie een klein inzicht geeft in onze plannen van onze eerste reis samen!.