Goodmorning Hanoi!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tim en Frida - WaarBenJij.nu Goodmorning Hanoi!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tim en Frida - WaarBenJij.nu

Goodmorning Hanoi!!!

Door: TimenFrida

Blijf op de hoogte en volg Tim en Frida

07 November 2010 | Vietnam, Hanoi

Hallo Allemaal,

Hier is hij dan...ons eerste verslag vanuit een warm, benauwd, stinkend maar vooral chaotisch Hanoi.

Maar eerst gaan we even terug naar afgelopen dinsdag, vlak voor vertrek naar Schiphol verscheen het bericht op teletekst dat vlucht MH 017 was geannuleerd.
Op Schiphol aangekomen werd het meteen duidelijk dat het niet goed zat en dat we disdag niet zouden vertrekken.
We kregen de keuze..terug naar huis te gaan en alle informatie via internet of telefoon of naar een hotel en als eerste van alles op de hoogte te zijn voor dit laatste hebben wij maar gekozen.
Het hotel waar we naar toe gingen was het Park plaza hotel in Lijnden, als jullie al weten waar Lijnden ligt er is net zo veel te doen daar....niks dus !!!:-).
s'Avonds was er een bijeenkomst met malaysia Airlines, daar werd duidelijk dat we niet eerder dan donderdag zouden vertrekken.
Genant detail was dat er reizigers bezwaar hadden dat andere mensen die naar een begravenis in Australie moesten werden overgeboekt op een andere vlucht.
Woensdag zijn we met een groepje naar Amsterdam gegaan en een aantal toeristische dingen gedaan ( Dam, Wallen, Anne Frank en de Jordaan ) erg grappig om als toerist in Amsterdam rond te lopen.

Donderdag was het dan zover om 10:45 vlogen we dan eindelijk richting Kuala Lumpur.
Daar aangekomen zijn we meteen met de trein en de lightrail naar hartje China Town gegaan waar ons hotel lag.

Om twee dagen Kuala Lumpur weer in te lopen zijn we in de hop-on hop-off bus gesprongen zodat we alle hoogte punten van Kuala Lumpur toch nog even snel hebben gezien of bezocht ( oa. twin towers en de sky tower).
s'Avonds lekker over de night market gelopen met ongeveer een halve meter ruimte tussen de kraampjes ( waar dan ook nog 2 rijen mensen door heen moeten).
De zonnebrillen, glimmende trainingspakken, dvd's, schoenen en etenswaar zijn een aanslag op je ogen en reukvermogen!!! ( Ja, Rene de kanstanje man staat er ook nog...wat een lucht!!!!).

Gisterenmorgen zijn we rond 10:00 uur (lokale tijd ) door gevlogen naar Vietnam.
Het was een vlucht van 3,5 uur met een schitterend uitzicht over Vietnam.
Op het vliegveld van Hanoi aangekomen kwam niet alleen de hitte maar ook de taxichauffeurs naar je toe met allemaal een " special price for you" ;-).
We in een lokale bus gestapt en voor nog geen 2 euro in Hanoi aangekomen ( echte hollanders als het maar cheap is :-) ).
Het hotel ligt in het hartje van Hanoi, alles is dus te lopen of met de fietstaxi te doen.

HANOI

Gisteravond zijn we de straat op gegegaan, na twee stappen op het asfalt gedaan te hebben werden we al bijna aangereden door 1 van de duizende toeterende/ rokende scooters!!!.
Het is een rokende, toeterende chaotische sliert scooters die door de straten van Hanoi scheuren, oversteken is dan ook gewoon Russisch roulette spelen.
Er is 1 regel bij het overteken en dat is...lopen, lopen en gewoon DOOR lopen. De rijdende sliert van scooters gaan dan " vanzelf" om je heen. Je moet het gezien of meegemaakt hebben wil je dit geloven.

Gisteravond trouwens heerlijk sushi gegeten bij de plaatselijke Japanner ( dat belooft wat te worden deze vakantie ) en daarna ook hier weer de night market op ( minder leuk dan in KL).

Vandaag gaan we Hanoi verder verkennen met zijn massuleum van Ho Chin Ming, fietstaxi ritje en ons verder verbazen wat hier op straat gebeurt of wordt gekookt.

De planning

Morgen gaan we voor drie dagen naar Halong bay.
We slapen dan 2 nachten op een boot die vaart in een schitterende baai met ong 2000 eilandjes.
Vanuit Halong bay gaan we weer terug naar Hanoi om daar vandaan die nacht te vertrekken in de nachttrein richting Sa pa.
Daar blijven we dan ook drie dagen en slapen oa. bij de plaatselijke bevolking.

Dit konden we allemaal regelen vanuit ons hotel in Hanoi, waar we echt Uber vriendelijk werden ontvangen, gelijk een kopje vietnameese thee en onze tassen werden gedragen naar onze kamer.

Zondag de 14de komen we weer terug in ons hotel in Hanoi.
Vanaf de 14de zakken we af richting het zuiden.

Groetjes,

Tim en Frida

• 07 November 2010 - 07:00

Inge:

Klinkt allemaal geweldig, kijk uit, voor die scooters dus en heel veel plezier op de boot! Hoop dat jullie meer ruimte hebben in de slaaphut dan wij hadden.

kus kus

• 07 November 2010 - 08:58

Rene:

jaja toettoettoet dit is pas echt frogger

• 07 November 2010 - 09:29

Peter En Marja:

Hoi Tim en Frida, wat fijn om zo snel al bericht van jullie te ontvangen.Hadden dit nog niet verwacht, dus was een verrassing vanmorgen. Wat hebben jullie al ontzettend veel gedaan en gezien. Wordt een beetje moe bij het lezen ervan. Hier gaat alles goed.Pepper en Super-Grover maken het goed. Eten goed en Pepper gaat elke dag even lekker naar buiten, behalve vrijdag want toen was het zulk slecht weer, storm en vreselijke regenbuien. Dus toen hebben we hem binnengehouden.Komen allebei even lekker spelen en knuffelen, dus helemaal goed. We kijken uit naar jullie volgende belevenissen en jongens geniet!
    Dikke kus.

• 07 November 2010 - 09:58

Peter En Marja:

PS. Vergeet te vragen of alles nog IN jullie koffers zat toen ze boven op de kamers gebracht waren.

• 07 November 2010 - 10:37

Petra:

Kreeg van mijn ouders jullie site door. Ga deze reis ook maar weer volgen lijkt het of ik ook nog eens ergens kom haha.

Groetjes Petra

• 07 November 2010 - 11:52

Andries En Trudy:

Nou dat was een verslag van nog maar 'n paar dagen.Wel leuk om jullie zo te kunnen volgen.We hebben ook wel alle dagen even gekeken of er al wat binnen was.Jullie aan de shusi wij aan de snert en volgens Chris weer heel goed gelukt.Nog heel veel plezier en we wachten hier weer op jullie berich(tje) groeten van ons.

• 07 November 2010 - 16:03

Lex & José:

Hallo Tim & Frida, ongelooflijk wat hebben jullie een energie, wat jullie in die paar dagen al beleefd cq gedaan hebben, fantastisch. Jullie zullen ongetwijfeld op de boot een beetje bij kunnen komen van zoveel verkeersdrukte/lawaai. Tot het volgende verslag. Groetjes.

• 07 November 2010 - 18:51

Rene En Chantal:

He Tim en Frida,

Goed om te horen dat jullie alsnog veilig aan zijn gekomen in het verre Vietnam. We blijven jullie verhalen volgen.

Liefs,

Rene en Chantal

• 08 November 2010 - 13:10

Maarten ESPRIT :

zo sta je nog in de esprit men winkel in purmerend met je schitterende lederen jas en zo zit je gezellig samen met Frida in het verre warme en zwoele Vietnam. Ondanks jullie moeizame start vanaf schiphol zijn jullie volgens mij al helemaal ingeburgerd daar? Vraag mij eigenlijk af of je daar nu ook op elke hoek van de straat een vietnamese loempia kan kopen? hahha neem er maar een paar mee....mmmm. na het lezen van jullie reis verslag geloof ik wel dat er heel wat op je af komt wat je allemaal ziet en hoort daar. Een totaal andere cultuur! Weet zeker dat het jullie ook grandioos bevalt. Maak er met elkaar een onvergetelijke vakantie van. Ik ga nog een paar leren jasjes verkopen...
    groetjes en pas goed op elkaar.

Maarten

• 10 November 2010 - 19:44

Pieter Leek:

Hoi Tim en Frida,

Leuk om te lezen en heel herkenbaar. Snap je nu wat ik bedoelde met die chaos in het old quarter. Bijna niet uit te leggen, iets wat je gewoon moet beleven. Hoop dat jullie een leuke tijd hebben in Halong Bay. Ben benieuwd hoe jullie kano toer is. (en de autorit er na toe).

Veel plezier,

Pieter

• 12 November 2010 - 16:19

Fam.Suidema:

Wat een verhaal...!
    Volgens ons hebben jullie het prima naar jullie zin, en moeten jullie snel ook een scootertje kopen:p en meegaan met die sliert..!

Hier in NL gaat het goed, stormt heel erg..!
    En helaas is ficky vandaag 12-11-2010 thuis overleden...
    Maar we hebben er wel vreden mee..!

Groetjessss & Kusjesss Onss...!!!

• 14 November 2010 - 14:07

Kees-Pieter&Maaike:

Hey vakantiegangers,
    Klinkt allemaal goed wat jullie in zo'n korte tijd allemaal al hebben gedaan. Zijn benieuwd hoe de boottrip was. Lijkt me heerlijk... tussen al die eilandjes doorvaren, zwemmen etc. Heel veel plezier!!!

Groetjes

• 14 November 2010 - 19:13

Kim:

Have fun daar! Leuk om te lezen.. X Kim

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Onze eerste reis samen!!!

Het reisschema is nog wat globaal maar het begint al wel ergens op te lijken!!
Wat in ieder geval zeker is, is dat we dinsdag 2 nov 2010 om 12:00 van Schiphol Amsterdam naar Kuala Lumpur ( Malysië ) vliegen.
Als alles goed gaat komen we dan woensdag omstreeks 06:45 in Kuala Lumpur aan. Hier hebben we voor 3 nachtjes een hotel geregeld in China Town. (Tip van neef René en Janneke) We willen dan 3 dagen Kuala Lumpur verkennen met zijn China town, twin towers, markten en sushi bars.

Zaterdag 6 nov vliegen we om 10:45 uur verder naar het land van bestemming Vietnam!!!!.

We landen om 13:10(lt) in Hanoi.
Hanoi ligt in het noordelijk deel van Vietnam en is tegenwoordig de Hoofdstad van Vietnam ( voorheen Saigon).
In Hanoi begint onze reis "echt"! De bedoeling is om bij lokale reisbureaus tripjes naar Sapa en naar Halong Bay te boeken.
In Halong Bay willen we drie dagen op een boot verblijven.

Wat precies de planning daarvan wordt, dat lezen jullie later wel!
We gaan dus vanuit het noorden richting het zuiden.
Wat we in ieder geval willen zien is
* Hue
• Hoi An
• My Son
• Nha Trang
• Ho Chi Minh City (Saigon)
• Cu Chi (tunnels)

Vanuit Ho Chi Minh City willen we een vliegreis boeken naar Cambodja, naar Angkor! Een eeuwenoude tempelstad die erkend is op de werelderfgoedlijst van Unesco!
Vanuit Angkor terug naar Ho Chi Minh City en dan reizen we door naar Phu Quoc, dat is een eiland voor de zuidelijke Vietnamese kust. Daar willen we de laatste dagen een beetje relaxen op een bounty resort!!!.
Of dit allemaal mogelijk is staat natuurlijk nog op losse schroeven dit hebben wij voor een deel in eigen hand.

Wij hopen dat dit jullie een klein inzicht geeft in onze plannen van onze eerste reis samen!.