Amsterdam-Bali-Flores - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Tim en Frida - WaarBenJij.nu Amsterdam-Bali-Flores - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Tim en Frida - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Bali-Flores

Blijf op de hoogte en volg Tim en Frida

17 September 2012 | Indonesië, Komodo

Zo.. zittend op een grote rots met achter ons een zwembad en voor ons een vreselijk mooi uitzicht over de zee, is het tijd voor ons eerste verslag.

De vlucht Amsterdam - Kuala Lumpur was erg gezellig, Frida had achterin het vliegtuig twee jongens uit Brabant ontmoet die ook richting Bali gingen. Dat we achterin in het vliegtuig stonden te praten bleef niet onopgemerkt, onze mannelijke "stuwardess" was er als de kippen bij om zijn "snoepjes" te bedienen. Dit resulteerde in, dat vlak voor aankomst de bier voorraad achterin het vliegtuig op was.

De overstap op Kuala Lumpur ging ook dit jaar weer erg goed en snel ( 2,5 uur in totaal ).
In totaal zijn we ruim 18 uur onderweg geweest en we waren dan ook blij dat we een hotel naast het vliegveld hadden geboekt zodat we snel onze slaap konden inhalen.

s'Avonds hebben we een taxi genomen en zijn we naar Jimbaran gegaan ( een gedeelte van Bali onder het vliegveld ).
Hier zijn vele vis restaurantjes gevestigd op het strand, je ziet de vliegtuigen landen en hoort de golven "klappen" op het strand.
Elk restaurant heeft ook zijn eigen dansshow in traditionele kleding.
Toen er gevraagd werd of we mee wilde lopen richting keuken, begrepen we dat we eerst onze maaltijd moesten uitgaan kiezen.
Tja, daar sta je dan boven diverse bakken te kijken naar iets wat straks geslacht en al, op je bord moet liggen.
We waren er vrij snel uit en de betekenis "Holy Crab!!!" ( Ice age 4 ) heeft voor ons na deze avond een hele andere betekenis gekregen.

Zondagmorgen om 09:00 uur zijn we richting luchthaven gegaan om vanaf Bali richting Labuan Bajo (Flores) te vliegen.
Wat een "feest" om het inchecken mee te maken, het is kort gezegd één ongeorganiseerde chaos waarin deze mensen werken.
Iedereen roept of schreeuwt door elkaar heen, mensen lopen van links naar rechts door de rijen heen ( met surfplanken en dozen vol eten ) en om over de nieuwste mobiele ringtunes maar niet te spreken....geweldig om dit allemaal te zien en te horen ( 1 keer per jaar).
Als je denkt; dit kan niet erger heb je het mis, want na het inchecken komt het boarden bij de gate nog.
In plaats dat ze tijdens het boarden bij de gate bordjes of papiertjes ophangen, schreeuwen ongeveer 6 dames hun longen uit hun lijf welke vlucht er nu gaat boarden.
Geloof me wij kwamen er niet uit maar ook de Indonesiërs zelf zag je af en toe verbaast staan kijken.
Na drie keer gevraagd te hebben of het onze beurt was, was het de vierde keer raak en konden we richting bus en daarna naar het vliegtuig.
De vlucht duurde ongeveer twee uur en bracht ons over de diverse eilanden met licht blauwe koraalriffen.. super mooi gezicht.
Hoe chaotisch het inchecken ging hoe relaxt het uitchecken ging.
Iedereen moest binnen in de "aankomst" hal wachten totdat de mannetjes met de kar vol koffers en andere spullen kwamen.
Alles moest eerst afgetekend worden voor dat je je spullen mee kreeg.

De eerste nacht op Flores hadden we een kamer geboekt bij "Bayvieuw hotel" nou bayvieuw hadden we.
We hadden een geweldig uitzicht vanuit ons mooie hutje.
Omdat het hotel geen zwembad had en in de haven je niet kan zwemmen zijn we die middag het dorpje ingegaan.
Het dorpje bestaat uit één lange winkelstraat omringd door krotwoningen.
Wat meteen opviel was dat er om de twee winkels er één duikschool zat die ons graag als klant wilde hebben, na er drie bezocht te hebben waren we er wel klaar mee.

We besloten eerst maar eens om onze dorst te gaan lessen ( was qua temperatuur ook wel nodig ), we kwamen terecht bij een leuke bar en een eigenaar die nog in zijn hippie tijd was blijven hangen.
Na het middaggebed viel ons op dat er nog steeds lawaai uit die luidspreker kwam en zijn we op onderzoek uitgegaan.
We kwamen uit naast de marine basis waar op dat moment een voetbalwedstrijd aan de gang was.
Nu weet ik niet waar het publiek meer oog voor hadden; het voetbal of voor blonde Frida!!!
Ook wij als "luxe backpackers" moeten soms op de kleintjes letten, zo liepen we langs een restaurant met als aanbieding één drankje is incl. gratis buffet.
Nou dat laten wij ons geen twee keer zeggen, we zijn er heerlijk neergeploft en hebben genoten van de zonsondergang inclusief GRATIS eten..hihi

Vandaag zijn we naar een ander klein resort gegaan "golo hilltop", dit is een klein paradijsje op aarde met vreselijk mooi uitzicht over zee.

Dat het maar goed is om niet niks te plannen bleek vandaag maar weer.
We hebben vandaag bij het zwembad wat mogelijkheden bekeken wat we de komende dagen mogelijk zouden kunnen gaan ondernemen.
Ik ( Tim ) was in de veronderstelling dat je Flores in een korte tijd wel had gezien, maar toen de eigenaresse vertelde dat er maar één weg was ( van west naar oost ) en dat het ruim 24H rijden is om de hele weg af te rijden, was ik toch wel even verbaast.
Na een goed gesprek met de eigenaresse en Pieter (Lokale gids) zijn we tot een "goede deal" gekomen.
Sumbawa is het overslaan waard, weinig te beleven of te zien.
Morgen gaan we nog even genieten van het heerlijke zwembad en super mooi uitzicht wat Golo Hilltop ons biedt.
Woensdag vertrekken we voor een driedaagse boottrip richting Komodo en Rinca.
In die drie dagen gaan we op elf verschillende plekken snorkelen en gaan we op jacht naar de Komodo varaan.... of zij op ons!!! hihi.
Vrijdag komen we weer even aan land en gaan we weer genieten van het zwembad.
Zaterdag 22 sept. gaan we onder begeleiding van een privé chauffeur 8 dagen Flores verkennen.
Omdat er maar één weg is, is het zonde van onze tijd om diezelfde weg weer terug te rijden.
Daarom is nu het plan om vanuit Maumere terug richting Bali te vliegen om vervolgens richting Lombok en de Gilli eilandjes te gaan.

Jullie lezen het al, opeens komt er uitvoering in onze plannen....

Groetjes, ons

• 17 September 2012 - 17:08

Chantal En Rene :

En we zijn toch niet jaloers sjalala, nee we zijn echt niet jaloers sjalala. Wat fijn dat jullie het leuk hebben!

• 17 September 2012 - 20:53

Ton V D Velde:

Het gaat goed zo te lezen het lijkt me wel erg mooi allemaal,nog veel plezier maar dat zal wel gaan lukken denk ik.
    Groetjes Ton

• 17 September 2012 - 21:14

Peter En Marja:

Lieve Frida en Tim,
    Pas twee dagen onderweg en dan al zo'n verhaal. Vandaag na het werk in de bus heeft José het hele verslag voorgelezen. Zaterdag was het ontzettend fijn om jullie te zien en te spreken. De techniek staat toch voor niks tegenwoordig. Heerlijk dat jullie goed zijn aangekomen en dat de eerste ervaringen zo positief zijn. Wij zijn vrijdag goed thuisgekomen en hebben nog een lekker bakkie met elkaar gedaan en een broodje gegeten. Was goed zo! Pepper heeft al de eerste nacht buiten gebivakkeerd. Hij vertikte het zaterdag om binnen te komen. Zondagmorgen was hij gelukkig bereid binnen te komen en heeft heerlijk rustig kunnen slapen, Grover was nl. naar buiten.
    We hopen dat jullie de komende dagen weer ontzettend kunnen genieten en wensen jullie hééééé'l veel plezier. Geniet en op naar het volgende verslag.
    Dikke kus!

• 17 September 2012 - 22:01

Andries En Trudy:

Hoy Tim en Frida
    Hier 'n berichtje van ons.Wat al weer 'n verhaal,en wat fijn dat het er zo mooi is.
    Wij zijn zondag wel naar ome Jan z'n feestje gegaan.Want dat verandert toch niets aan de situatie
    en het verzet onze gedachten even.Het feestje op zich was gezellig.
    Woensdag gaan we Baukje wegbrengen,nog 'n moeilijke dag ,maar laat het jullie niet hinderen.
    Geniet van alles en we kijken alweer uit naar jullie volgende verslag
    Heel veel plezier Groeten Andries en mij.

• 17 September 2012 - 23:31

Cor En Tineke:

We hebben jullie eerste verslag met veel plezier gelezen en zijn benieuwd naar jullie volgende avontuur. Fijn om ter plekke zo veel informatie te krijgen en het reisschema te kunnen bij stellen. We blijven jullie volgen! Veel plezier en tot het volgende verslag,
    groetjes van Cor en Tineke

• 21 September 2012 - 19:03

Nico En Sylvia:

Hoi genieters,

Wij maar werken en jullie heerlijk vakantie vieren, veel plezier.

Nico

• 02 Oktober 2012 - 20:43

John Rumambi:

Hoi Frida & Tim,
    Ik heb vanmorgen Nico Dekker gesproken en hij liet mij zien over waarbenje.nu en heel even zag ik jullie foto;s, nu ben ik thuis en heb ik jullie verhaal gelezen. Ik moest zo lachen over dat inchekken in Denpasar.....dat is now Indonesie, ik ben heel blij dat jullie dqat soort dingen nog kunnen omlachen.
    Jullie hebben in Jimbaran vis gegeten....was het lekker?...Ik hoop dat jullie heel mooi vakantie hebben in Indonesie.....gr, John